توان برتر پارسیان

مشاور و تولیدکننده تجهیزات پزشکی و توانبخشی

مدل سه بعدی ریه فرد مبتلا به کرونا

یکی از راه های ممکن و مورد تایید برای تشخیص بیماری کرونا ، تصویر CT اسکن از قفسه سینه یا در اصطلاح Chest CT است.به طور معمول بعد از مراجعه فرد همراه با علائم بالینی کرونا و کاهش گلبول های سفید در آزمایش خون ، بیمار به مراکز تصویر پزشکی ارجاع داده می شود.

براساس اطلاعاتی که از تصویر قفسه سینه در اختیار پزشک قرار داده می شود ، سطح پیشروی بیماری و نیاز به بستری شدن یا استراحت و قرنطینه خانگی تعیین می شود.مدل سازی سه بعدی براساس تصویر سی تی اسکن ریه فرد مبتلا به کوید ۱۹ توسط تیم مهندسی توان برتر پارسیان انجام شده است.

چنین مدل هایی می تواند اطلاعات دقیق و جامعی از ویژگی های عملکردی ویروس و سطح درگیری بافت را در اختیار متخصصین و کارشناسان این حوزه قرار دهد.

اختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

ساخت شیلد ماسک های محافظت در برابر کرونا

از این رو متخصصین توان برتر پارسیان با هدف کمک به تامین این نیاز و حفاظت از جان افراد در در بیمارستان ها ، مراکز درمانی ، محل های تجمع ، مشاغل های ریسک و … اقدام به تولید مدلی سبک با قابلیت چندبار مصرف از شیلد ماسک ها نموده است.از آن جا که ویروس کرونا به سرعت در حال گسترش است ، نیاز به تجهیزات پزشکی و محافظتی مبرم و الزامی ست.

انتقال ویروس از طریق ذرات تنفسی ، باعث می شود استفاده از ماسک و کاورهای صورت برای کادر درمان که در ارتباط مستقیم با بیماران هستند یک اولویت محسوب شود.شیلد ماسک های هلیکس به راحتی و بدون نیاز به هیچ گونه کش یا بند ، روی پیشانی قرار می گیرند. فقط کافی ست یک طلق A4 را از قسمت طولی آن از داخل شیار عبور دهید . برای جلو گیری از لغزش آن ،از دستگاه منگنه استفاده کنید و بالای طلق را منگنه بزنید. شیلد آماده است…

بعد از هر شیفت کاری می توانید طلق قبلی را با طلق جدید تعویض نمایید.

پرینت سه بعدی ویروس کرونا

بیماری کوید ۱۹ یا کرونا یک سندروم حاد تنفسی ناشی از حضور نوعی ویروس ازخانواده کرونا ویروس هاست. وجود پروتئین های برجسته روی سطح ویروس و شبیه بودن آن ها به تاج زیر میکروسکوپ دلیل نامگذاری آن بنام کرونا است.پروتئین های غشایی سرتاسر سطح سلول را می پوشاند و RNA همراه با نوکلئوکسپید داخل هسته قرار گرفته و ساختار ژنتیکی ویروس را می سازند.

مدلسازی و پرینت سه بعدی ویروس کرونا برای استفاده در آموزش های علوم آزمایشگاهی و ساختارشناسی ویروس ها با پرینتر سه بعدی فلیکس هلند به سفارش یکی از مراکز تصویر پزشکی انجام شده است.

 

متخصین تصویرپزشکی در خط اول مبارزه با کرونا

دکتر جلال شکوهی ، متخصصین و دستیاران رادیولوژی مرکز تصویر پزشکی کوروش در خط اول مبارزه با ویروس کرونا

 

تقدیر از زحمات جناب آقای دکتر علی اکبر عامری به بهانه بزرگداشت سالروز تولد ایشان

دیدار جناب دکتر جلال شکوهی با مخترع “MRI”

جناب آقای دکتر جلال جلال شکوهی رئیس محترم انجمن رادیولوژی و عضو محترم هیئت مدیره توان برترپارسیان ، در تاریخ ۱۴ ژوئن در شهر ایروان ، پایتخت ارمنستان با مخترع MRI دیدار کردند.